SAP B1 Genel Özellikler ve İşlevsellik
SAP Business One kullanımı kolay arayüze sahip, kapsamlı ve çok yönlü bir iş yönetimi çözümüdür ve işletmeniz için birincil kurumsal kaynak planlama (ERP) uygulaması olarak görev yapar. Çözüm; verileri uyarlamanıza ve yedeklemenize, döviz kuru oranları tanımlamanıza, izinler, uyarılar ve SAP dışı çözümlerden bilgi erişimi konfigüre etmenize olanak tanıyan tüm idari işlevleri sağlar. Ek olarak, becerilerini birincil yönetim işlevinin çok ötesinde genişletmeye ve tüm iş süreçlerinizi sorunsuz duruma getirmeye yardımcı olan 11 işlev alanı içerir.
İşlev alanlarına şunlar dahildir:
Finans
Defteri kebir, hesap oluşturma ve bakımı, yevmiye kayıtları, yabancı para birimi ayarlamaları ve bütçelemeler de dahil olmak üzere tüm mali işlemleri kapsar.
Bankacılık işlemleri
Nakit girişi, çek yazma, banka havaleleri, ibrazlar, peşin ödemeler, kredi kartı ödemeleri ve banka mutabakatı gibi tüm mali işlemleri ele alır.
Maliyet Muhasebesi ve Kontrol
Masraf yüklemek ve işletmenizi masraf yerlerine göre analiz etmek için çok boyutlu masraf yerleri ve dağıtım kuralları tanımlayın.
Satış
Teklif oluşturmanıza, müşteri siparişlerini girmenize, teslimatları oluşturmanıza, stok bakiyelerini güncellemenize ve tüm faturalar ile müşterileri yönetmenize yardımcı olur.
Satınalma
Satınalma tekliflerini ve siparişleri düzenleme, stok sayılarını güncelleme, ithalat maliyet fiyatlarını hesaplama, iadeleri, alacakları ve ödemeleri işleme gibi tedarikçi işlemlerini yönetir ve bakım yapar.
Entegre müşteri ilişkileri yönetimi
Profiller, irtibat özetleri, hesap bakiyeleri ve satış kanalı analizi dahil olmak üzere müşteriler, bayiler ve tedarikçiler hakkındaki tüm bilgileri kontrol eder.
Stok kontrolü
Stok düzeylerini, kalem yönetimini, fiyat listelerini, özel fiyat anlaşmalarını, depolar arasındaki nakilleri ve stok işlemlerini ele alır.
Malzeme ihtiyaç planlaması (MRP)
SAP Business One, üretim planlayıcılarına veya satınalmacılara çeşitli ölçütler temelinde üretim veya satınalma için kalemleri çizelgeleme ve yönetme konusunda yardımcı olan basit ancak yine de güçlü bir planlama sistemi sağlar.
Raporlama
Müşteri ve tedarikçi borçları, satış, nakit akışı, müşteri irtibat özetleri, defter tutma, depo stoku, mali tablo, fiyat belirleme, müşteri faaliyetleri ve daha fazlası dahil olmak üzere işletmenizin neredeyse her açısına yönelik güçlü raporlar sunar (ön tanımlı raporlar veya sizin tanımladığınız sorgular aracılığıyla).
Entegre SAP Crystal Reports daha kapsamlı analiz ve grafik raporlama sağlar.
Hizmet döngüsü yönetimi
Hizmet işlemleri, hizmet sözleşmesi yönetimi, hizmet planlaması, müşteri etkileşimi aktivitelerinin izlenmesi, müşteri desteği ve satış fırsatlarının yönetimi için destek sağlayarak, hizmet departmanlarınızın potansiyelini en üst düzeye çıkarır.
Çalışan profilleri
Çalışan ayrıntıları, ilgili kişi bilgileri ve devamsızlık raporları dahil olmak üzere personel yönetimi özellikleri sağlar.
Uluslararası Finansal Raporlama Standartlarına (UFRS) Uygunluk
UFRS küçük ve orta ölçekli şirketler nezdinde daha önemli hale geldikçe, kullanıcılar hem yerel hem de UFRS standartlarına uygun raporlamayı desteklemek için paralel defteri kebir hesapları kullanma zorlu görevinin üstesinden gelmek üzere daha basit yollar aramaktadırlar. SAP Business One, işlemleri paralel defteri kebir hesaplarına kaydetme ve bu hesaplardan raporlama ihtiyacını desteklemek üzere işlevsellik sağlar ve mali tablolarınızı UFRS'ye uygun şekilde oluşturmak için ihtiyacınız olan raporları sunar.
Çok boyutlu masraf yerleri
SAP Business One finansal bilgileri işletmenizin ihtiyaç duyduğu şekilde analiz etme becerisi sağlayarak, masraf yerlerinin çok boyutlu olarak yönetimine olanak tanır. İşletmeler, karmaşık ve doğru raporlama için masraf yeri yapılarını kolayca hiyerarşiler şeklinde oluşturabilirler.
Muhasebe
SAP Business One her ülke için, işletme ihtiyaçlarınıza uyarlanabilecek bir hesap planı şablonu içerir. İşletmenizi yansıtacak, kullanıcı tanımlı bir hesap planı oluşturulabilir.
Yevmiye kayıtları
Çözüm kullanıcılara, yeni yevmiye kayıtları oluşturma ve mevcut olanları arama olanağı sağlar. Yevmiye kayıtlarının çoğunun satış, satınalma ve bankacılık
alanlarından otomatik olarak kaydedildiğini aklınızda bulundurun. Ayrıca, kullanıcılar her işlemi bir proje veya masraf yerine otomatik olarak dağıtabilirler.
Yevmiye fişleri
Kullanıcılar birçok yevmiye fişini bir partiye kaydedebilir ve aynı anda işleyebilirler. Bu, defteri kebire girilmeden önce kayıtların toplanmasına ve doğrulanmasına olanak sağlar.
Kayıt şablonları
Kullanıcılar defteri kebir (D/K) hesabı tayini modellerini tanımlayabilir; böylece zaman tasarrufu sağlanır ve yevmiye kayıtlarının manüel kaydı sırasında oluşabilecek hatalardan kaçınılabilir.
Yinelenen kayıtlar
Kullanıcılar kendi kayıtlarının muhasebede düzenli olarak yürütülmesini tanımlayabilir ve her yinelenen kayıt için bir sıklık belirtebilir. Bu durumda çözüm otomatik olarak bu kayıtları girmelerini kullanıcılara anımsatır. Yevmiye kayıtlarının ters kaydedilmesi SAP Business One kullanıcılara, ay sonu tahakkuk kayıtlarını otomatik olarak ters kaydetme olanağı sunar. Varsayılan olarak, belirlenen kayıtların ters kaydı sonraki takvim ayının ilk gününde gerçekleştirilir,
ancak gerekirse kullanıcılar her kayıt için farklı bir ters kaydetme tarihi belirleyebilir.
Döviz kuru farkları
Çözüm kullanıcılara, açık kalemlerini yabancı para birimlerinde düzenli olarak değerleme ve uygun düzeltme işlemini seçme olanağı sağlar.
Mali rapor şablonları
Kullanıcılar istenen sayıda mali rapor şablonunu hızlı ve kolay bir şekilde oluşturabilir. Kullanıcı, ek kâr ve zarar tabloları gibi her türlü amaç için şablonlar oluşturabilir.
Bütçeler
Bu özellik, kullanıcıların hesaplar için bütçe tanımlama ve yönetmesine yardımcı olur. Kullanıcılar bütçe dağıtım yöntemleri konfigüre edebilir, herhangi bir para biriminde (yerel, yabancı veya her ikisi birden) bütçe rakamları tanımlayabilir ve fiili rakamlarla gerçekleşenleri karşılaştıran özet bir bütçe raporu görüntüleyebilirler. Ayrıca, herhangi bir işlemin aylık veya yıllık bütçeyi aşmak üzere olduğu durumlarda kendilerini bilgilendiren çevrimiçi uyarılar tanımlayabilirler.
Masraf yeri tanımlama
Bu işlev kullanıcılara, farklı masraf yerleri veya departmanlar tanımlama olanağı sağlar. Kullanıcı ilgili gelir ve maliyet hesaplarını, hesap planındaki ön tanımlı bir masraf yerine dağıtabilir.
Dağıtım kurallarını tanımlama
Kullanıcılar, tanımlanmış maliyetler ve deneyim temelinde, farklı iş aktivitelerini karakterize eden değişik dağıtım kuralları tanımlayabilir ve ardından ilgili dağıtım kuralına bir gelir veya maliyet hesabı tayin edebilirler. Masraf yerleri ve dağıtım kuralları tablosu Bu işlev kullanıcılara, masraf yerlerini ve dağıtım kurallarını tablo biçiminde görüntüleme olanağı sağlar. Tüm rakamlar net bir şekilde görüntülenir ve gerekirse düzeltilebilir. Ayrıca, kullanıcılar burada ek masraf yerleri ve dağıtım kuralları da tanımlayabilirler. Tüm maliyet faktörleri tanımlandıktan sonra sistem bunları otomatik olarak her işlemdeki ayrı masraf yerlerine dağıtır; böylece ayrıntılı maliyet bilgilerine hızlı erişim sağlar.
Masraf yeri raporu
Bu kâr ve zarar tablosu, dağıtım kurallarında tanımlandığı şekilde hem doğrudan hem de dolaylı gelirleri ve maliyetleri temel alır ve tüm masraf yerleri için yürütülebilir. Kullanıcılar yıllık ve aylık görüntüleme arasında seçim yapabilir ve sonuçları, önceki dönemin rakamlarıyla karşılaştırabilirler.